čtvrtek 8. září 2011

Pakoštane 2011




Nazdárek potápky,
vím, že jste přes léto nezaháleli s potápění - já na druhou stranu také ne. Po dlouhé době se mi povedlo jet k moři jen tak na dovolenou, ne s kurzisty jako posledních 5 let. Navštívil jsem tentokrát chorvatské Pakoštane, cca 35 km jižně od Zadaru. Příjemné městečko přímo u moře a ubytování na české potápěčské základně (http://www.potapeni-online.cz/) bylo dobrým zázemím jak pro dovolenou tak občasné podvodní čumendo. Doporučuji jak pro rodinnou dovolenou, tak pro zájemce o kurz. Už jsem byl ochoten si udělal kurz přístrojového potápění i já zarytý freediver, avšak kapacita kurzu v daném termínu již byla naplněna. Další důvod jet zase někdy k moři.
Celý týden pobytu jsme měli to štěstí, že každý den byla hladina jako jezero, takže výlety lodí směrem na Kornati byly ve stylu projížďka po Lipně. Nevadilo to, aspoň se člověk mohl nerušeně opalovat na stěše lodi Polaris a sbírat energii ze slunečních paprsků do těla. Takto naakumulovaná energie se pod vodou hodí, zvlášť v hloubce. Byly jsme celkem na 4 lokalitách. Člověk namlsaný z podvodního Egypta a podobných krás je malinko zaskočen, avšak po chvilce se dá i ve vodách chorvatských pozorovat bujný podmořský rej.
Pokud bude zájem tak něco dalšího v pokračování ...

1 komentář:

Klub potápěčů Zábřeh - kontakt

KLUB POTÁPĚČŮ ZÁBŘEH na Moravě, IČO: 65496523 Kontaktní adresa:  Petr Tureček - předseda, Šternberská 1275, 783 91 UNIČOV, m: 721103894, 6...