pondělí 26. srpna 2013

Královic lampa

Po týdnu se mi povedlo rozdělat a bez destrukce otevřít Královic potápěčskou lampu ColtriSub EVO 60 Elektronica (ledková). To co mě čekalo uvnitř a majitele čeká následně překonalo moji fantazii. Někdo v lampě nechal 8 kusů z toho 5 různých baterií. Jestli byla omylem nevypnutá, bylo asi jedno, neboť ruzné baterie se navzájem vždy po nějaké době zničí i ty nejlepší. Lampa je vevnitř celá poteklá a poleptaná elektolitem a to určitě včetně i části s LEDkami a elektronikou. Poučení pro ostatní: Při nepoužívání vyndávat baterie. Vždy osazovat jen stejnými a stejně novými (starými) bateriemi !!! Nějaké foto přidávám, ať to není takový šok. Dál si vůbec netroufnu odhadnou co a jestli s tím něco dělat. Já bych doporučoval odborníka na lampy, nejlépe Coltri. Jestli si troufá Zdenda vyčistit a bude mu dána důvěra. Nové baterie jsem nezkoušel a zatím bych nedoporučoval. Všechny kroky už bych bez odborné firmy viděl jen a pouze bez záruky a s malými nadějemi na úspěch. Dle mého názoru, někdo vyrobil nevyndáním baterek z pěkné lampy blbé kladivo :-((( Dejte vědět co si s tím přejete dále! Pomocné komentáře určitě vítány, blbé nápady si nechte pro sebe.
Tak tu je nějaké pokračování: Lampu se mi povedlo po rozebrání z nehoršího vyčistit, leč do části s elektronikou se zatím nelze pro totální zoxidování závitů dostat i když není úplně oddělená. Takže když né mě, tak možná se to nepovedlo ani elektrolitu :-))). Po očištění a nakonzervování jsem totiž s novými baterkami lampu krátce rozsvítil. (viz. foto). Přesto nejsem si jist jestli to je stálý stav. Určitě bych se na ni pod vodou bez záložky nespoléhal. Mimo vodu zase není bez servisu jisté chlazení a regulace od teploty. Takže NESPOLEHLIVÁ. Po předcházejících pokusech o otevření za černý otočný kroužek (vypínač) jsem zjistil ještě ulomenou pojistku. Lze opravit či nahradit. (Za vypínač neotevírat!!!) Do budoucna bych přesto doporučoval: Koupit nový držák baterií - korunová záležitost (starý má orezlé kontakty) a případné pořízení 8 kusů tužkových NIMH akumulátorů s nabíječkou na 4. Už by se to neopakovalo i v případě chyby. Jestli si ji chceš už vzít, není problém. Jinak to budu ještě zkoušet otevřít a čistit. 
Svítí mrcha !!! Ale bylo to rukama majitele. Snad bude zase sloužit v pohodě.

1 komentář:

  1. Petře, máš opravdu šikovné ruce. Dokonalá resuscitace. Jarka

    OdpovědětVymazat

Klub potápěčů Zábřeh - kontakt

KLUB POTÁPĚČŮ ZÁBŘEH na Moravě, IČO: 65496523 Kontaktní adresa:  Petr Tureček - předseda, Šternberská 1275, 783 91 UNIČOV, m: 721103894, 6...